środa, 14 listopada 2012

humorobsy - czyli dzieciosfera


Witam serdecznie w ten mglisty wieczór!

Dziś późne popołudnie spędzam nad opracowywaniem zabaw,piosenek oraz innych ciekawostek logopedycznych dla najmłodszych. Chętnie się z wami podzielę materiałem który przygotowałam dla jutrzejszej grupy 4-latków. 

Ćwiczenie 1. Piosenka, rymowanka logopedyczna. Nawet najmłodsze dzieciaki po pewnym czasie zapamiętają ruchy, słowa. Bardzo fajny tekst który możne fajne zintegrować grupę oraz stworzyć miła atmosferę. 

Rączki robią : KLAP KLAP KLAP ( klaszczemy 3 razy jednocześnie mówiąc "klap" )
Nóżki robią :TUP TUP TUP ( tupiemy 3 razy jednocześnie mówiąc "tup" na zmianę nogami)
Tutaj swoją główkę mam ( łapiemy się za głowę)
A na brzuszku : BAM BAM BAM( stukamy w brzuszek jak w bębenek)

Tutaj swoje uszka mam ( pokazujemy na uszka)
Oczka patrzą tu i tam ( mówiąc "tu" patrzymy w prawo, mówiąc"tam" w lewo)
Buzia robi : AM AM AM 
A na nosie gram 

Ćwiczenie 2. Laboratorium Doktora X. ( Ćwiczenie z książki M.Kloc " Historyjki logopedyczne")

Oto laboratorium szalonego naukowca- Profesora X. 

W klatce przy drzwiach biegają małe białe myszki ( tańczymy językiem po podniebieniu)

Tuż obok biegają chomiki (czeszemy zębami dolną wargę), które są całe różowe i jedzą tylko dziwne różowe serduszka. To pewnie z powodu tych serduszek ciągle chcą się całować. ( cmokamy)

Na włączonym palniku wrze zawartość kociołka ( robimy z policzków baloniki)

W fiolkach są przeróżne mikstury, Jedne gwiżdżą ( gwiżdżemy) , inne się pienią ( wymawiamy : ffffff) , a jeszcze z innych ulatują bański mydlane ( kąsamy)

Z pojemnika stojącego obok unosi się fioletowy dym ( dmuchamy)

Na biurku wśród papierów leża jakieś dropsy. Spróbujemy jednego z nich ( mlaskamy)

O nie ! To dropsy humorobsy po których ciągle zmienia nam się humor. ( uśmiechamy się i smucimy na zmianę )

Musimy połknąć odtrutkę! ( układamy język w kształt łopatki, potem chwytamy go do buzi, mlaskamy) 

Ćwiczenie 3. Masz, Dasz - dzieciaki ćwiczą słuch. Zabawa polega na tym , iż kiedy dzieci słyszą masz wyciągają rączki jakby dawały komuś prezent. A kiedy słyszą dasz , dają najbliżej stojącej osobie niewidzialny prezent. Powtarzamy parę razy, zmieniając kolejność słów "masz" , "dasz".

Ćwiczenie 4. Chmurki. Wycięte z papieru chmurki oraz kropelki rozdajemy dzieciom. Przynosimy ze sobą słomki. Krótka rozmowa na temat deszczu. Zadaniem dzieci jest umieszczenie wszystkich kropelek na chmurce za pomocą słomki. 

Ćwiczenie 5. Oddechowe. Dzieci kładą się na podłodze. Każde z nich nabiera powietrze noskiem i wypuszcza nim. Kolejno podchodzę do każdego dziecka, a ono dmucha powietrze na trzymana przeze mnie bibułkę. Dziecko które wykona zadanie siada po turecku. 


Przestrzeń przyjazna dziecku.  

Przestrzeń przyjazna dziecku to znalezione przez nas zdjęcia we wszelakich źródłach, które mają w sobie magię, niesamowity klimat.Zabawki, mebelki, ciuszki i tak dalej.  Może nie które  zainspirują Was tak jak nas. 

















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz