poniedziałek, 4 marca 2013

Dykcja alfabetycznie vol. 13

Ćwiczenie 1

Ćwiczymy wymowę głoski l; ćwiczenie wykonujemy od lewej do prawej, wierszami.

la      lo      le      lu      li      ly      lą      lę
ala    olo    ele    ulu    ili     yly
ala    alo    ale    alu    aly   alą     alę
ola    olo   ole    olu    oly   olą    olę
ela    elo    ele    elu    ely   elą     elę
ula    ulo    ule    ulu    uly   ulą     ulę
ila     ilo     ile     ilu     ily    ilą      ilę
yla    ylo    yle    ylu    yly   ylą     ylę
al      ol     el      ul      il      yl


Ćwiczenie 2

Wymawiamy dokładnie następujące słowa:

lingwistyka, licealista, Lanckorona, lingwista, lichotka, lemieszek, lalka, lotnik, leśniczy, liszka, liliput, lornetka, lokomotywa, Lucyna.


Ćwiczenie 3

Łamańce językowe. Czytamy każdy dwa razy, raz wolniej, raz szybciej. Pamiętajcie aby nie stracić na dobrej artykulacji.

1. Jola lojalna z nielojalną Jolą łajają jowialnego lokaja.

2. Moje miłe małe, miłe moje małe, małe moje miłe, miłe małe moje, moje małe miłe, małe miłe, moje.

3. Schludny scenograf schematycznie skracał sobotnie słuchowisko satyryka, serwując studentom sto sloganów.

4. Babka pcha lepkie łapki do papki.

5. Na półce stoją butelki oetykietkowane i nieoetykietkowane.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz